Ga direct naar inhoud

Quiet Den Bosch

Quiet zet zich in voor mensen in armoedesituaties in Nederland. Dat klinkt door in verschillende activiteiten. Om te beginnen de Quiet Community’s, zoals in 's-Hertogenbosch. Quiet Den Bosch zet zich in voor de maar liefst ruim 9.600 Bossche huishoudens die leven in armoede. Dat doen ze door armoede bespreekbaar te maken en voor hun members - de mensen die zich thuis voelen bij Quiet - de armoede te verzachten en door hen te versterken.

'Quiet Den Bosch verbindt members, sponsoren en supporters in de regio. Samen armoede verzachten door elkaar te versterken. Wij geloven dat een samenleving steviger, gezonder en rijker wordt als we zorgen dat iedereen meetelt, ertoe doet. Dat geeft eigenwaarde en daardoor kracht om te leven in plaats van te overleven.'

Quiet Den Bosch werft lokale sponsors die de members om beurten iets aanbieden wat zij normaal gesproken niet kunnen betalen: van een tweedehands fiets tot een etentje, van een knipbeurt tot kaartjes voor een voorstelling of voetbalwedstrijd. Daarnaast geeft de community mensen de kans om hun talenten te (her)ontdekken en in te zetten, bijvoorbeeld als vrijwilliger: goed voor hun zelfvertrouwen én voor de mensen die ze daarmee helpen.

De Ridder Public Relations begeleidt als sponsor de organisatie van Quiet Den Bosch bij de strategische communicatie.

Landelijk fenomeen

Naast de community in 's-Hertogenbosch, zijn er ook community's in Breda, Den Haag, Drechtsteden, Eindhoven, Groningen, Hilvarenbeek, Maastricht, Nijmegen, Oss, Roosendaal, Rotterdam en Tilburg.
De community’s worden ondersteund door Quiet Nederland die ook de Quiet 500 uitgeeft. De ‘armoedeglossy’ die met een knipoog het verhaal van mensen in armoede vertelt.